Home
Wie ben ik?
Rechtsgebieden
Personen- en familierecht
Strafrecht
Huurrecht
Arbeidsrecht
Verbintenissenrecht
Incasso
Bereikbaarheid
Avondspreekuur
Recensies
Contact
Home
Wie ben ik?
Rechtsgebieden
Personen- en familierecht
Strafrecht
Huurrecht
Arbeidsrecht
Verbintenissenrecht
Incasso
Bereikbaarheid
Avondspreekuur
Recensies
Contact
Klachtenprocedure Wijnands Advocatuur
Tijdens het behartigen van Uw belangen doen onze medewerkers hun uiterste best om dit zo goed mogelijk te doen. De kans blijft echter altijd bestaan dat U niet geheel tevreden bent over de door ons geboden juridische dienstverlening. U hebt het gevoel dat Uw belangen beter behartigd hadden kunnen worden of U voelt zich niet geheel tevreden. Dat kan aanleiding geven voor een eventuele klacht. Door het aangeven van deze procedure hopen we dat we U ook van dienst kunnen zijn als U van mening bent dat dit niet het geval is.
Download hier het klachtenprocedure pdf
Artikel 1 begripsbepalingen
Artikel 2 toepassingsbereik
Artikel 3 doelstellingen
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
Artikel 5 interne klachtprocedure
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
Artikel 7 verantwoordelijkheden
Artikel 8 klachtregistratie
Artikel 9 Externe klachtmogelijkheid
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
- klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
- klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
- klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;
Artikel 2 toepassingsbereik
1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Wijnands Advocatuur en de cliënt, maar ook tussen Wijnands Advocatuur en de tegenpartij die in het kader van een incassoprocedure wordt aangeschreven met het verzoek te willen betalen (WIK).
2. Wijnands Advocatuur draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
1. Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
2. Wijnands Advocatuur heeft in haar algemene voorwaarden bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
3. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Advocatuur.
Artikel 5 interne klachtprocedure
1. Indien een cliënt of een derde op wie deze procedure van toepassing is het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar de heer S. Noten, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. Het is een bewuste keuze om hem als intern klachtenfunctionaris aan te stellen, om daarmee mr. R.A. Wijnands niet zijn eigen vlees te moeten laten keuren.
2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.
3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.
4. Minimaal eenmaal per jaar wordt de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.
Artikel 9
Externe klachtmogelijkheid
Indien klager na het doorlopen van de interne klachtenprocedure niet tevreden is over de afhandeling van zijn klacht of op voorhand al aangeeft die procedure niet te willen voeren is het mogelijk om extern te klagen bij mw. A. Crombag, Crombag Familierecht te Beek.
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties
Beheer diensten
Beheer {vendor_count} leveranciers
Lees meer over deze doeleinden
Accepteren
Weigeren
Bekijk voorkeuren
Voorkeuren opslaan
Bekijk voorkeuren
{title}
{title}
{title}
Beheer toestemming